Ushuaia en terug naar Buenos Aires

15 maart 2024 - Ushuaia, Argentinië

11 maart

Vanmorgen al vroeg aangekomen in Ushuaia. Met de bus snel door naar het hotel. Overal zijn de afstanden immens, hier is het slechts 15 minuten. We zijn zo vroeg dat we niet op onze kamers kunnen dus we kunnen op verkenning in het stadje. Om 14 uur staat de volgende excursie gepland, op tijd terug zijn dus.

Om 14 uur op pad naar de Tierra del Fuego. Een prachtig berggebied wat Argentinië scheidt van Chili. Op dit meest zuidelijke punt kun je enkel komen over land door Chili of per vliegtuig, zoals wij ook gedaan hebben. We maken drie wandelingen, wederom met mooie vergezichten. We komen ook bij het meest zuidelijke postkantoor, helaas gesloten anders hadden we nog ouderwets een kaartje kunnen sturen vanaf het einde van de wereld. Na terugkomst nog snel wat eten, daarna het bed in want we zijn totaal op.

Dinsdag 12 maart

Vandaag  in de vroege ochtend op pad vanuit de haven van Ushuaia. Per enorme Catamarán gaan we varen over het bekende Beagle kanaal. Het is de weg naar Antartica. Wederom super mooie foto’s kunnen maken, ook van de vuurtoren op het einde van de wereld. Hierna houdt de wereld echt op. In de middag vrij, wat uitgerust en nog wat geslenterd door de stad. Morgen maken we ons op voor de langste binnenlandse vlucht, terug naar Buenos Aires. Slechts 3,5 uur vliegen, weer 2400 km. Morgen hebben we dan ruim 21000 km achter de kiezen.

Woensdag 13 maart

Vandaag  een dag vrij. Lekker “rustig” opgestaan. Altijd weer de stress van de tas inpakken want vanavond gaan we vliegen naar B.A. Vandaag hebben we een jarige in de groep, altijd leuk om mee te maken. Vanmiddag om 16 uur zetten we hem, Jiri, in het zonnetje. Daarna snel door want anders missen we onze vlucht.

We zijn bijna in B.A. als het begint te bliksemen. We belanden in een heftige onweersbui. Een spannend gebeuren waarbij we stil worden . De piloot weet het toestel goed aan de grond te zetten. Vervolgens staan we nog een uur in het onweer te wachten alvorens we het toestel uit kunnen, er is een code rood afgegeven op het vliegveld. Alles ligt plat. Pffff, een mindere ervaring. Na middernacht komen we aan in ons hotel. Morgen nog een hele dag ter vrije besteding. We hebben nog wat dingen die we zeker willen gaan zien. Nu snel oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker.

Donderdag 14 maart

Vandaag maar iets later opgestaan, het was gisteren weer een latertje. Na het ontbijt de stad in. We willen nog naar het graf van Evita Perón. Het is een indrukwekkende begraafplaats. We hebben weer heel wat kilometers gelopen. In het luxe gedeelte van B.A. de lunch genoten en daarna met de taxi terug naar het hotel. Vanavond het afscheidsdiner. We gaan ook nog een tweede verjaardag vieren vandaag. Als klap op de vuurpijl vroeg Martin zijn jarige vrouw ten huwelijk. We hebben dit op een mooie manier gevierd met z’n allen. Daarna weer de tas inpakken voor de terugreis morgen.

Vrijdag 15 maart

Op tijd op want als het weer meewerkt, en dat doet het, gaan we nog vier uur fietsen door Buenos Aires. Met een Nederlandse gids nog 1 keer langs de hoogtepunten. We zien de stad op de fiets van een heel andere kant. We genieten ook van deze tocht. Dan om 14:30 op naar de luchthaven. Er wachten ons nog ruim 11.500 km. Nederland we komen er weer aan.

We hebben genoten van deze mooie vakantie en kunnen het iedereen aanraden.

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!

Tot een volgende trip of in Best of anderszins! 😀

1. Vera:
    15 maart 2024
    Wat een actieve vakantie hebben jullie erop zitten zeg, maar wel de prachtigste dingen gezien en gedaan. Daar kunnen jullie wel een hele poos nog van nagenieten !! Wat veel indrukken en de mensen, die jullie hebben leren kennen. Nou nogmaals een voorspoedige reis terug en zonder onweer!! 🍀🫂🫶😘
  2. Marcel:
    15 maart 2024
    Wow wat een prachtig verhaal van jullie vakantie en mooie foto’s en wat hebben jullie genoten zo te lezen . Slaap lekker en een goede vlucht🛫terug naar Best liefs en een dikke knuffel van ons
  3. Frans Verbeek:
    15 maart 2024
    Mooi verslag van deze laatste 5 daagjes vol met wereldse indrukken en zeer goed gedocumenteerd met prachtige beelden. Ut was geen straf om dit met jullie te mogen "meemaken" Voor strakjes, prettige veel te lange terugvlucht en goed uitgeputte thuiskomst. Groetjes en zeker tot spoedig weerzien : Frans&Toos. 😘
  4. Hans De Ridder:
    15 maart 2024
    Hele fijne terugreis! Jullie zijn weer een onvergetelijke ervaring rijker. Bedankt dat we zo hebben mogen meegenieten!
  5. Hans en Hans:
    15 maart 2024
    Bedankt dat we 'mee mochten' op deze fantastische reis, en gelukkig hebben we zelf niet alles hoeven te lopen haha! We zijn natuurlijk heel erg benieuwd naar de verhalen en alle andere foto's. Goede en veilige terugreis samen, groetjes Hans en Hans.
  6. Nico en Yvonne:
    16 maart 2024
    Oei een dag te laat, maar we hopen dat jullie, na deze onvergetelijk mooie vakantie, dan toch weer heelhuids in Best zijn aangekomen. Bedankt voor de verhalen en foto's. Groetjes en tot snel.
  7. Jan en Henri in Argentinië en Chili:
    16 maart 2024
    Nee hoor, op tijd…😀
    Zojuist aangekomen op Schiphol.

Tot snel weer 😘
  8. Corrie:
    17 maart 2024
    Dit zal een reis zijn die je niet snel vergeet. Bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Zo hebben we een hhel klein beetje mee kunnen reizen met jullie. We zien elkaar snel weer.
  9. Corrie:
    18 maart 2024
    Goedemorgen een hele dosis ervaring 'en vele lange wandelingen(ja Jan je zult de benen wel voelen)we wensen jullie een goede terug reis.Tot gauw gr.corrie e ferry

Jouw reactie