Bariloche en omstreken

3 maart 2024 - San Carlos de Bariloche, Argentinië

Allereerst mooi om te vernoemen hoe leuk het is om een reisblog bij te houden en dank voor alle reacties die we krijgen op ons verhaal. Met dank aan Hans en Hans die ons erop wezen, super!!!!

Vandaag aangekomen in de wintersportplaats Bariloche. We snappen nu waarom onze koninklijke familie hier komt in onze zomer om te gaan skiën. Je waant je in de Alpen, ze noemen het dan ook klein Zwitserland. De bouwstijl, diverse restaurants maar zeker de vele chocolade winkels. Mmmmmmm super lekker.

Zaterdag 2 maart gaan we per boot over een meer naar Nahuel Huapi NP. Het meer is zo groot dat je met een catamaran met enkele honderden mensen een uur over het water “vliegt” door de straffe wind. Het was dan ook erg koud. We hebben hier met een aantal mensen een prachtige wandeling gemaakt en vervolgens ook een waterval bezocht. Bovenaan hadden we ook zicht op Chili (bergtop). Beneden aangekomen weer met de boot terug, een wereld van verschil, voor ons gevoel was het windstil.

Terug in het stadje nog wat gewinkeld, o.a. weer chocolade ingeslagen. Gegeten en vervolgens uitgeput naar ons hotel terug.

Op zondag 3 maart een rustige start. Na een goed ontbijt met de bus naar de airport. We vliegen om 12:40 met Aerolineas Argentina van Bariloche naar El Calafate, een kleine twee uur naar het zuiden. We gaan daar naar de gletsjers, het zal dan ook langzamerhand kouder gaan worden. De kilometers tellen ondertussen hard op.

Nu stoppen, anders missen we het vliegtuig 😀😀😀

PS: om alle (nieuwe) foto’s te kunnen kijken klik je op het tabblad foto’s.

1. Hans en Hans:
    3 maart 2024
    De tip is heel graag gedaan, en het zo ontzetten leuk en gezellig om jullie te volgen ook. En jullie mogen best wel meer foto's posten hoor! Zo reist iedereen toch een stukje met jullie mee. Heel veel plezier en genieten samen, en hopelijk is het een leuke groep zonder ons erbij ;)
  2. Jan en Henri in Argentinië en Chili:
    3 maart 2024
    Kleine selectie foto’s van enkel onze iPhones voor een eerste impressie. De mooiste foto’s staan op de andere camera. Kunnen we niet uploaden. 🤷‍♂️ Maar we genieten op en top van alles! Ook van alle reacties! 🍀
  3. Toos Ceelen:
    3 maart 2024
    Ik ben blij voor jullie dat het genieten is.
    En chocola, daar wordt je vrolijk van. Hmmmmmmm

Jouw reactie