Van oost naar west

2 maart 2024 - Esquel, Argentinië

Alvorens we het land gaan doorkruisen gaan we eerst naar de pinguïns. Het lijkt veel maar om iets te zien moet je hier gemiddeld drie tot vier uur rijden, enkele reis.

Woensdag 28 februari:
Vandaag naar Punta Tombo. Een pinguïnkolonie met 800.000 Magellaan pinguïns. We kijken onze ogen uit. Ze leven in een uitgestrekt gebied, ieder mannetje heeft z’n eigen vrouwtje en de mannetjes hebben een speciale roep om het juiste vrouwtje terug te vinden na de wintertrek. Het gebied is echt fantastisch. We weten nu ook wie Argentinië ontdekt heeft. Ze hebben de vlag geplaatst.

De dag erop, donderdag 29 februari, een trip van ruim 700 km van oost naar west. Het belooft een lange zware rit maar alles behalve. De bus stopt met regelmaat zodat we kunnen genieten van het mooie weer en de fantastische vergezichten. Wat is het een prachtig land. Nog een kwis in de bus om te kijken wat er allemaal al is blijven hangen. Aangekomen in Esquel even wat boodschappen doen en daarna (met zijn allen) naar een restaurant met de beste Lomo van het land (steaks).

Vrijdag 1 maart:

Vandaag verder naar Bariloche. Een redelijk mondaine wintersportplaats met heel veel chocoladewinkels. In de ochtend bezoeken we Los Alerces NP voor een wandeling en waar we ook picknicken met onze eigen meegenomen spullen omdat er simpelweg geen restaurants in de buurt zijn.

1. Corrie:
    Lijkt ons allemaal geweldig GENIETEN GR ferry en corrie
  2. Nico en Yvonne:
    2 maart 2024
    Hele mooie foto's en erg indrukwekkend dat land. Geniet er maar van.
    Keep up the good spirit en we kijken uit naar het volgende verslag.
  3. Eric:
    2 maart 2024
    Wat een mooie ervaringen, geniet ervan daar!

Jouw reactie